Wie ben jij?

Ondernemen is geweldig. Maar als je gaat groeien, kom je steeds verder af te staan van wie je in de basis was en waarom je ooit met je onderneming bent begonnen. Je bent drukker met randzaken dan met het verkopen van je merk, product of dienst. Je hebt het gevoel dat je stil staat en stilstand is achteruitgang. Dan kun je wel wat marketingondersteuning gebruiken. Expone brengt je weer in beweging!

Herkenbaar?

Je kent het vast wel, het gevoel dat je eigenlijk te veel ballen in de lucht probeert te houden. Je krijgt steeds meer personeel, je agenda is overvol, je bent druk met het blussen van operationele brandjes en je personeel doet het net even anders dan hoe jij het zou doen. Het gevolg? Je loopt opdrachten mis omdat prospects niet weten wat je bedrijf allemaal doet, bestaande klanten haken af of zijn verzadigd, je concurrent groeit veel harder en jij hebt het gevoel dat je achter de feiten aanloopt.

Er moet iets gebeuren!

Zonder een doordachte marketingaanpak wordt het lastig om gericht kansen te pakken, nieuwe producten te ontwikkelen of het juiste personeel te vinden. Maar ook om bestaande klanten aan je te blijven binden en nieuwe klanten te vinden. En dat leidt weer tot een gebrek aan omzetgroei, een gebrek aan effectiviteit en personeel dat steeds minder gemotiveerd raakt. Iedereen zwemt; jij als ondernemer, je klanten, je leveranciers en je medewerkers. Er moet iets gebeuren. Tijd om in actie te komen! Tijd voor marketingondersteuning.

Waardevol(ler) zijn

Om onderscheidend te zijn moet je waardevol zijn. De behoefte van je klant als uitgangspunt nemen en dit optimaal matchen met het waarom van je bedrijf. Dan ben je niet alleen jezelf, maar ook nog eens de logische keuze voor je klant. Jij blij (je hoeft geen bedacht verhaal te vertellen), je klant blij (jij snapt wat hij/zij nodig heeft). Dat vraagt om lef om te kiezen voor waardevolle klanten. Alleen dan ben je schaarser en aantrekkelijker. Als je weet op welke klant je de focus legt kun je gericht effectief communiceren en dat scheelt een hoop tijd en kosten. Het vraagt aan de andere kant ook werken aan je organisatie om de verwachtingen die je wekt waar te maken. Zonder dit mechanisme zal de inzet van marketingmiddelen je niets opleveren. Het één gaat niet zonder het ander.

Dus ga voor een stevige basis en maak van marketing (weer) een bedrijfsactiviteit die zorgt voor meer verkopen en een gezonde groei!

Neem contact met me op voor meer informatie.